Bloggfighter.

Många kända bloggare i Sverige tycks leva i samma bubbla och vinner läsare på samma sätt som varandra.
De skriver som de gör för att det lockar läsare. Det funkar i allra högsta grad. Tusentals och åter tusentals läsare varje dag.

Vad är det då jag stör mig på? Jo, att många mättar sina läsare genom att smutskasta andra kändisar och bloggare. Ju mer de gör det ju högre upp på blogglistorna verkar de hamna. Man kan dra paralleller med kvällstidningarna och det sättet de säljer på. Det är pajkastning, rykten, elaka påhopp, ja listan kan göras lång.

Man hittar mycket inspiration, mycket tänkvärt, många skiftande erfarenheter av att ge sig ut och utforska bloggvärlden. Men man hittar också mycket skräp. Själv skall jag försöka bli duktigare på att blogga regelbundet och skriva (förhoppningsvis) vettiga texter. Jag tror att många, liksom jag, vinner mycket på att skriva. Men kära ni, om ni ertappar mig med att vara en elak pajkastande bloggare, ruska tag i mig och väck mig. Jag vill inte vara som dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0